Betalning
AUTOGIRO
Vi erbjuder alla våra kunder autogiro. För att du skall kunna betala dina fakturor med autogiro krävs att du har ett svenskt bankkonto. Det finns i dagsläget 3 olika sätt att skaffa ett autogiro hos BestEl.
För att skaffa autogiro direkt via BestEls hemsida, gör så här:
Observera att detta alternativ kräver att Du har en giltlig e-legitimation.
- Klicka på länken nedanför.
- Fyll i dina uppgifter i formuläret.
- Godkänn villkoren.
- Välj hur du vill signera dig och klicka på Signera.
Länk till Bankgirot
För att skaffa autogiro via din internetbank, gör så här:
- Logga in på din Internetbank.
- Klicka dig fram till ”Anmälan autogiro”.
- Sök efter BestEl och anmäl dig.
Har du inte någon e-legitimation eller internet bank, gör så här:
- Klicka på länken nedanför.
- Skriv ut blanketten.
- Skriv i dina uppgifter i formuläret.
- Glöm inte att skriva under blanketten.
- Skicka sedan blanketten till BestEl, Glimsåsvägen 3, 474 32 Ellös
E-faktura
Nu kan du få e-faktura! Beställ via din internetbank.
Betala i tid, så slipper du extra kostnader
Vi hjälper dig att komma ihåg. Det kan ju hända oss alla att en faktura kommer bort eller att man glömmer betala. I de allra flesta fall händer då följande:
– Vi skickar en första påminnelse
Vi skickar en första påminnelse om fakturabeloppet inte finns på vårt konto på fakturans förfallodag. I samband med påminnelsen tar vi en avgift på 50 kronor som läggs på nästkommande faktura. Vid all betalning som är försenad tillkommer utöver påminnelseavgiften en dröjsmålsränta enligt räntelagen.
– Vi skickar en andra påminnelse
Betalar du inte trots påminnelse skickar vi en andra påminnelse i form av ett kravbrev. Tvingas vi göra detta kostar det dig 160 kronor. En onödig kostnad, som vi vet att du helst skulle slippa.
– Vid upprepade förseningar och bristande betalning
I de undantagsfall där betalning inte sker trots påminnelser och krav kan det gå så långt att vi stänger av din el.